

Lokowanie produktu, zwane również integracją reklam, jest ukierunkowaną prezentacją produktów markowych w różnych mediach. Jest to instrument polityki komunikacyjnej w marketingu i jest wykorzystywany w produkcjach filmowych i telewizyjnych, w radiu, czasopismach, gazetach, muzyce, komiksach, grach wideo i innych mediach. Co do zasady za lokowanie produktów wypłacane są świadczenia pieniężne lub niepieniężne. ideaprint.pl/oferta/
Lokowanie produktu a reklama przestrzenna
Lokowanie produktu to integracja nazwy, produktu, opakowania, usługi lub logo firmy markowego artykułu lub firmy z mediami w zamian za pieniądze/korzyści, bez postrzegania tego przez odbiorcę jako niepokojącego. Lokowanie produktu jest w Niemczech dozwolone jako tzw. “dostawa produktu“, w ramach której przedsiębiorstwa nieodpłatnie udostępniają swoje produkty do produkcji filmowych (np. samochody lub oprogramowanie).
Lokowanie produkty wykorzystywane w praktykach reklamowych
Nieautoryzowane lokowanie produktu w niemieckojęzycznym świecie nazywane jest kryptoreklamą i charakteryzuje się tym, że korzystanie z danego produktu lub umieszczanie marki na obrazie jest dramatycznie niepotrzebne.